CINIBA - Funkcjonowanie biblioteki od 9 listopada

Używamy plików cookies, aby pomóc w personalizacji treści, dostosowywać i analizować reklamy oraz zapewnić bezpieczne korzystanie ze strony. Kontynuując, wyrażasz zgodę na gromadzenie przez nas informacji. Szczegóły znajdziesz w zakładce: Polityka prywatności.
previous arrow
next arrow
Slider

covid pomaranczowy
Szanowni Czytelnicy,

zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 6 listopada 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii uprzejmie informujemy, że od dnia 9 listopada 2020 r. do odwołania CINiBA będzie funkcjonować wyłącznie zdalnie.

W związku z zamknięciem przywracamy usługę wypożyczeń poprzez książkomaty. Szczegółowe informacje znajdują się tutaj.

Oddziały specjalistyczne bibliotek UŚ i UE będą nieczynne.



Prosimy o zapoznanie się z zasadami funkcjonowania CINiB-y:

  1. Nie ma możliwości wejścia do biblioteki i korzystania ze zbiorów na miejscu.
  2. Wstrzymana została usługa wypożyczeń krótkoterminowych na zbiory wyłączone z wypożyczania.
  3. Należności wobec biblioteki można realizować tylko poprzez system PayU (opcja jest dostępna po zalogowaniu się, w zakładce "Konto użytkownika", w sekcji "Opłaty – nierozliczone") lub przelewem na konto.
  4. Książkom, których termin zwrotu nie został przekroczony, automatycznie przypisano nowy termin zwrotu - 7 stycznia 2021. Wstrzymano naliczanie kar za nieterminowy zwrot.
  5. Wychodząc naprzeciw potrzebom czytelników (pracowników, studentów, doktorantów i słuchaczy studiów podyplomowych UŚ i UE), którzy nie posiadają konta w CINiB-ie, a chcą skorzystać ze źródeł elektronicznych z domu (w przypadku UŚ) lub skorzystać z usługi elektronicznego zamawiania i pobierania cyfrowych kopii materiałów (w przypadku UŚ i UE), nadal utrzymana jest możliwość zdalnego założenia konta przez formularz. Prośbę o zdalne aktywowanie konta należy dodatkowo przesłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Po weryfikacji uprawnień nowo zarejestrowanego czytelnika, na adres mailowy wskazany w formularzu, zostanie wysłana informacja o aktywacji konta, a tym samym o dostępie do źródeł elektronicznych i usługi zamawiania kopii cyfrowych. Otrzymane potwierdzenie podpisania deklaracji oznacza aktywację konta czytelnika oraz uzyskanie dostępu do źródeł elektronicznych i usługi zamawiania kopii cyfrowych.
  6. Biblioteka realizuje usługę elektronicznego zamawiania i pobierania cyfrowych kopii materiałów ze zbiorów bibliotecznych. Z usługi skorzystać mogą czytelnicy posiadający aktywne konto w CINiB-ie. Możliwe jest zamawianie wyłącznie pozycji oznaczonych w katalogu Integro przyciskiem „Zamów kopię”. Cena usługi została obniżona do 0.3 zł za 1 plik.
  7. Zamówienia międzybiblioteczne są wydawane przez wypożyczalnię międzybiblioteczną wg zasad przesłanych czytelnikom mailowo (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.). Będą one realizowane w miarę dostępności bibliotek współpracujących.
  8. Niezmiennie dla wsparcia zdalnego nauczania realizowanego przez UŚ tworzona jest Dydaktyczna biblioteka cyfrowa, gdzie umieszczane zostają teksty publikacji na podstawie zamówień zgłaszanych przez prowadzących zajęcia pracowników Uniwersytetu.
  9. Możliwe jest korzystanie z baz prenumerowanych oraz zasobów Dydaktycznej biblioteki cyfrowej UŚ z komputerów domowych, ale wymaga to posiadania aktywnego konta w bibliotece. Autoryzacja odbywa się poprzez system HAN. Z baz mogą korzystać pracownicy, emerytowani pracownicy UŚ oraz studenci, doktoranci i słuchacze studiów podyplomowych UŚ.
  10. Zwrotów wypożyczonych publikacji można dokonywać w całodobowej wrzutni usytuowanej na zewnątrz budynku.

Prosimy o obserwowanie komunikatów na stronie www.ciniba.edu.pl oraz w mediach społecznościowych.

W razie pytań, prosimy o kontakt:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 32-786-51-30.

W sprawie wypożyczeń i zdalnej rejestracji konta: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 32-786-51-00.



 

Udostępnij