Od 18 do 26 września zapraszamy do CINiBA na wystawę prac Tomasza Berezowskiego pt. "Plakat". Ekspozycja, która towarzyszy V Kongresowi Ludzi Marketingu, znajduje się w Holu Głównym CINiBA na poziomie 0. Prezentację tworzy zbiór projektów graficznych, będący retrospektywnym przeglądem twórczości architekta - fotografa - plakacisty.
"Przed państwem mini retrospektywna wystawa twórczości Tomasza Berezowskiego, przede wszystkim czynnego zawodowo architekta, ale i fotografa, plakacisty. Rocznik 83, studia na Wydziale Architektury Politechniki Śląskiej, członek enigmatycznej „Grupy”.
View the embedded image gallery online at:
https://www.ciniba.edu.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=962%3Awystawa-qtomasz-berezowski-plakatq&catid=69%3Awiadomoci&Itemid=14&lang=pl#sigProIdb2ff642592
https://www.ciniba.edu.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=962%3Awystawa-qtomasz-berezowski-plakatq&catid=69%3Awiadomoci&Itemid=14&lang=pl#sigProIdb2ff642592
Jego prace są specyficzne. Surowe, bardzo oszczędne w formie, która zawsze podyktowana jest treścią wydarzenia, dla jakiego zostały wykonane. Pomimo tego, że plakaty Berezowskiego są minimalistyczne, obdarte ze zbędnej dekoracji, to efekt końcowy poprzedzony jest sporym nakładem pracy. Każdy element plakatu ma uzasadnione położenie, a kolor, grafika, typografia są przemyślane w każdym calu, brak miejsca dla jakiegokolwiek przypadku. Berezowski zawiązuje bliską współpracę ze zleceniodawcą, autorem wystawy czy wydarzenia. Oczekuje rozmowy, szuka słów kluczy, wspólnego języka i zrozumienia. Posiadając niezbędną bazę i pewność, że czuje bezbłędnie powierzony mu temat, przechodzi do etapu, w którym zostaje już sam. Startuje na dziesiątym piętrze w kawalerce na osiedlu Tysiąclecia, a kończy tam, gdzie sięgają już tylko jego własne myśli i wyobrażenia. Bezkresna przestrzeń ułożona na matematycznej siatce.
Tomasz opowiada własnymi słowami o wydarzeniu, dla którego tworzy plakat. Posługuje się metaforą, budując osobną, choć integralną historię, ale nie pozostawia odbiorcy bez drogowskazu nasuwającego specyfikę miejsca i treści. Ten zabieg dobrze pokazuje plakat do wystawy Szymona Szewczyka „Czary”, gdzie żółto-złoty kolor bezpośrednio odnosi się do czegoś drogiego, unikatowego i wyjątkowego. Atmosfera tajemniczości i triki, jakie stosuje Szewczyk podczas wystawy, Berezowski odwzorował pomysłową typografią. Mimo tego, że jest częściowo ukryta, to nadal pozostaje doskonale czytelna.
Estetyka prac Tomasza Berezowskiego jest charakterystyczna, a styl jego wypowiedzi bardzo rozpoznawalny. Konwencja, którą przyjął, może wydawać się trudna w odbiorze, trzeba się do niej przekonać, dać jej czas, poczekać aż nasz mózg się przestawi, zaakceptuje ten typ obrazowania. Gdy to się stanie, oczywiste wnioski nasuwają się same. Mniej znaczy więcej. Majstersztyk."
Maciej Skobel
www.behance.net/tomaszberezowski
www.facebook.com/tomasz.berezowski.architektura